Przejdź do treści

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Na niniejszej podstronie znajdą Państwo:

  1. Politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies strony dostępnej pod adresem https://tvrepublika.pl/

  2. Klauzulę informacyjna dla osób z którymi Telewizja Republika kontaktuje się mailowo, pisemnie lub telefonicznie

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES

Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies na stronie dostępnej pod adresem https://tvrepublika.pl/ przez Administratora danych osobowych, czyli: Telewizję Republika SA, z siedzibą w Warszawie, ul. Pawia 55, kod pocztowy: 01-030, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000446368, NIP: 1080014156, REGON: 146432210, o kapitale zakładowym wpłaconym w wysokości 5 805 807 zł.

 

Dbamy o przekazane nam dane osobowe i zapewniamy, że są one u nas odpowiednio zabezpieczone. Więcej informacji dotyczących zabezpieczeń znajdą Państwo w niniejszej Polityce Prywatności w sekcji Zabezpieczenia.

 

Chcemy wskazać, że przysługuje Państwu prawo:

  • do dostępu do treści swoich danych,

  • do przenoszenia danych,

  • do poprawiania danych,

  • do sprostowania danych,

  • do żądania usunięcia danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,

  • do żądania ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub bez podstawy prawnej,

  • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora,

  • do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych), jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych,

  • do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.

Informujemy, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych (poza prawem do wniesienia skargi do organu nadzorczego- mogą Państwo skorzystać z tego prawa w każdym czasie, jeśli uznają Państwo, że przetwarzamy dane z naruszeniem prawa).

Z tego względu poniżej opisaliśmy zasady, zakres i Państwa prawa w odniesieniu do każdego celu ich zbierania.

 

Odwiedziny naszej strony internetowej

Nasza strona internetowa wykorzystuje (jak również zbiera informacje) o odwiedzających ją osobach jedynie w takim zakresie, w jaki jest to niezbędne do świadczenia usług na najwyższym poziomie.

Wejście na naszą stronę internetową i późniejsze poruszanie się po niej wiąże się z przesyłaniem przez urządzenie, z którego Państwo korzystacie zapytań do serwera na którym przechowywana jest nasza strona internetowa. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m. in.: adres IP, datę i czas serwera, dane przeglądarki internetowej, na której została otwarta nasza strona internetowa.

Dane zapisane w logach serwera nie pozwalają na identyfikację konkretnej osoby. Logi serwera stanowią jedynie materiał pomocniczy przy rozwiązywaniu problemów z funkcjonowaniem strony internetowej. Dostęp do tych danych mają jedynie osoby administrujące serwer.

Dane osób odwiedzających naszą stronę internetową nie pozwalają na identyfikację. Więcej informacji na ten temat znajduje się w Sekcji Cookies i inne technologie śledzące

 

 

Zasady przetwarzania danych osobowych i Państwa prawa związane z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych

Państwa dane nie będą podlegały profilowaniu (tj. zautomatyzowanemu przetwarzaniu danych).

W stosunku do przetwarzanych danych osobowych przysługuje Państwu prawo do żądania dostępu do przetwarzanych przez nas Państwa danych osobowych, ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Mogą Państwo także wnieść sprzeciw wobec ich przetwarzania lub cofnąć zgodę (wyrażoną poprzez zainicjowanie kontaktu) na przetwarzanie danych osobowych.

W przypadku skorzystania z przysługujących Państwu praw otrzymają Państwo od naszej firmy potwierdzenie wykonania czynności wskazanych w zgłoszeniu lub informację o niemożności wykonania tych czynności z uwagi na nasz uzasadniony interes, np. obronę przed potencjalnymi roszczeniami z Państwa strony.

W każdym wypadku mogą Państwo wnieść skargę na naszą firmę do Prezesa Ochrony Danych Osobowych. W wielu przypadkach przed podjęciem działania przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych wymagane jest wcześniejsze wystosowanie żądania do podmiotu, którego ma dotyczyć skarga. Dlatego też w przypadku zastrzeżeń dotyczących przetwarzania przez nas danych osobowych zalecamy wcześniejsze zwrócenie się z żądaniem do naszej firmy.

Odpowiednio zabezpieczamy dane osobowe będące w naszej pieczy. Więcej informacji dotyczących stosowanych środków bezpieczeństwa danych znajdą Państwo w naszej Polityce prywatności w sekcji Zabezpieczenia.

 

Cookies i inne technologie śledzące

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies i inne technologie śledzące, które służą ułatwieniu korzystania z zasobów naszej strony. Technologie te zawierają użyteczne informacje i są przechowywane na Państwa urządzeniu- nasz serwer może je odczytać przy ponownym połączeniu z tym Państwa urządzeniem. Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies w celach: prawidłowego funkcjonowania strony, statystycznych, analitycznych oraz marketingowych.

Mają Państwo możliwość skonfigurowania przeglądarki internetowej w taki sposób, aby uniemożliwiała ona przechowywanie plików cookies na Państwa urządzeniu. Informacje dotyczące ustawień przeglądarki są dostępne w jej menu lub na stronie producenta. Wyłączenie funkcji cookies w przeglądarce nie pozbawi Państwa dostępu do zasobów naszej strony internetowej, jednak może powodować utrudnienia w korzystaniu z niej.

Możecie Państwo usunąć pliki cookies po ich zapisaniu, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego Państwo korzystacie.

Więcej o plikach cookies przeczytasz m.in. pod adresem: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.

Poniżej informacje o wykorzystywanych plikach cookies:

Pliki cookies stosowane w celu prawidłowego funkcjonowania strony

Niezbędne pliki cookie umożliwiają korzystanie z witryny internetowej poprzez umożliwienie podstawowych funkcji, takich jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów witryny.

Bez tych plików cookies strona internetowa może nie działać prawidłowo. Niezbędne pliki cookies są przechowywane na urządzeniu za pomocą którego Państwo weszli na naszą stronę przez różne okresy: jedne pliki są przechowywane jedynie na czas trwania sesji (czasu przebywania na naszej stronie), inne przez okres jednego dnia, a inny plik zapamiętuje zgodę na pliki cookies i trwale zapisuje się na Twoim urządzeniu.

W każdym czasie mogą Państwo wyczyścić zapisane poliki cookies korzystając z opcji Twojej przeglądarki internetowej.

Pliki cookies analityczne/ statystyczne

Analityczne/statystyczne pliki cookie pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witrynami internetowymi poprzez gromadzenie i raportowanie informacje w sposób anonimowy.

W zakresie uzyskiwania danych statystycznych i analitycznych dotyczących odwiedzin naszej strony internetowej korzystamy z usług firm:

  1. Google w postaci Google Analitics. Z uwagi na fakt, że firma Google ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych może dojść do przekazywania informacji zapisanych w plikach cookies poza Europejski Obszar Ekonomiczny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych przez firmę Google znajdą Państwo w Polityce prywatności tej firmy https://www.google.pl/intl/pl/policies

  2. Gemius S.A. z siedziba przy ul. Domaniewska 48, 02-672 Warszawa. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych przez firmę Gemius S.a. znajdą Państwo w Polityce prywatności tej firmy https://www.gemius.pl/polityka-prywatnosci.html

 

Analityczne/statystyczne pliki cookies są przechowywane na urządzeniu za pomocą którego weszli Państwo na naszą stronę przez różne okresy: jedne pliki są przechowywane jedynie na czas trwania sesji (czasu przebywania na naszej stronie), inne przez okres jednego dnia, są też pliki cookies zapisujące informacje przez okres 2 lat.

W każdym czasie możesz jednak wyczyścić zapisane poliki cookies korzystając z opcji Twojej przeglądarki internetowej.

Pliki cookies marketingowe

Marketingowe pliki cookie są używane do śledzenia odwiedzających na różnych stronach internetowych. Ich celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i angażujące dla poszczególnych użytkowników, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.

W zakresie marketingowych plików cookies korzystamy z usług firm:

  1. Google w postaci Google Analitics/ Google Adwords/Google Adsense/ Youtube. Z uwagi na fakt, że firma Google ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych może dojść do przekazywania informacji zapisanych w plikach cookies poza Europejski Obszar Ekonomiczny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych przez firmę Google znajdą Państwo w Polityce prywatności tej firmy https://www.google.pl/intl/pl/policies.

  2. Twitter z siedzibą przy 1355 Market Street, Suite 900, San Francisco, CA 94103. Z uwagi na fakt, że firma Twitter ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych może dojść do przekazywania informacji zapisanych w plikach cookies poza Europejski Obszar Ekonomiczny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych przez firmę Google znajdą Państwo w Polityce prywatności tej firmy https://twitter.com/en/privacy

 

Marktingowe pliki cookies są przechowywane na urządzeniu za pomocą którego weszłaś/wszedłeś na naszą stronę przez różne okresy: jedne pliki są przechowywane jedynie na czas trwania sesji (czasu przebywania na naszej stronie), inne przez okres jednego dnia, są też pliki cookies zapisujące informacje przez okres 3 miesięcy, 6 miesięcy i 1 roku.

W każdym czasie możesz jednak wyczyścić zapisane poliki cookies korzystając z opcji Twojej przeglądarki internetowej.

 

Zabezpieczenia 
Nasza strona internetowa, skrzynka poczty mailowej, a także wszystkie urządzenia z których korzystamy prowadząc naszą firmę zaopatrzone są w środki bezpieczeństwa, mające na celu ochronę danych pozostających pod naszą kontrolą przed utratą, niewłaściwym wykorzystaniem czy też modyfikacją. Zobowiązujemy się chronić wszelkie informacje ujawnione nam przez Państwo zgodnie z normami ochrony bezpieczeństwa i zachowania poufności. Prawa dostępu do danych osobowych przetwarzanych przez naszą firmę zostało w restrykcyjny sposób ograniczone tak, aby informacje te nie znalazły się w rękach osób niepowołanych. Dostęp do danych osobowo-adresowych ma tylko ograniczona liczba uprawnionych osób na zasadach zgodnych z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych osób fizycznych.

 

Kontakt z nami
Osoby, które mają dodatkowe pytania dotyczące niniejszej deklaracji ochrony prywatności, praktyk stosowanych przez naszą firmę, czy też chcą skorzystać z przysługujących praw proszone są o kontakt z inspektorem ochrony danych wyznaczonym u Administratora danych. Skontaktować się z inspektorem ochrony danych można poprzez przesłanie wiadomości mailowej na adres: [email protected] lub listownie na adres: Telewizja Republika SA, ul. Pawia 55,01-030 Warszawa z dopiskiem: inspektor ochrony danych.

Klauzula informacyjna dla osób z którymi Telewizja Republika kontaktuje się mailowo, pisemnie lub telefonicznie

Do kogo skierowana jest informacja?

Klauzula opisuje zasady przetwarzania danych:

• Klientów i kontrahentów;

• Potencjalnych klientów;

• Odbiorców treści marketingowych;

• Osób działających w imieniu klientów;

• Osób kontaktujących się z Telewizją Republika w innych sprawach

i jest przekazywana zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 13 i 14 rozporządzenia PEiR (UE) nr  2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L z 2016 r. 119, s. 1 z późn. zm.) - dalej RODO.

Dane administratora i kontakt do niego

Administratorem, czyli odpowiadającym za zapewnienie poufności Pani/a danych jest:

Telewizja Republika SA, z siedzibą w Warszawie, ul. Pawia 55, kod pocztowy: 01-030, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000446368, NIP: 1080014156, REGON: 146432210, o kapitale zakładowym wpłaconym w wysokości 5 805 807.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych z którym można kontaktować się wysyłając wiadomość mailową na adres [email protected] lub pocztą tradycyjną wysyłając list na adres Telewizja Republika S.A., Warszawa 01-030; ul. Pawia 55 z dopiskiem Inspektor Ochrony Danych lub (IOD).

Cel i podstawy przetwarzania danych

Kategorie osób

Cele przetwarzania

Podstawa prawna

Klienci i kontrahenci

* Zawarcie i realizacji umów, w tym obsługa zlecenia i reklamacji;

* Wystawienie faktury, rozliczenia księgowe, odprowadzenie podatku;

* Obrona i dochodzenie ewentualnych roszczeń;

* Ułatwienie kontaktu poprzez podanie dodatkowych danych, takich jak dane komunikatora internetowego.

* Zawarta umowa (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

* Przepisy podatkowe, w szczególności ustawy o  podatku od towarów i usług, a także ustawy o rachunkowości (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

* Prawnie uzasadniony interes administratora jakim jest umożliwienie obrony oraz  dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

* Dobrowolna zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Potencjalni klienci

* Przedstawienie oferty towarów i usług;

* Nawiązanie współpracy biznesowej;

* Marketing bezpośredni;

* Udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.

* Prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest możliwość nawiązywania relacji biznesowych, przedstawiania swojej oferty na żądanie potencjalnego klienta oraz udzielania odpowiedzi na pytania (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

* Zgoda na przekazywanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Odbiorcy treści marketingowych

* Marketing bezpośredni.

* Zgoda na przekazywanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Osoby działające w imieniu klientów i kontrahentów

* Umożliwienie zawarcia i realizacji umowy z podmiotem, w imieniu którego działa ta osoba.

* Prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest prawidłowe realizowanie zobowiązań biznesowych oraz kontakt z  przedstawicielami klientów i kontrahentów w  sprawach z tym związanych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

* Przepisy kodeksu cywilnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

Osoby kontaktujące się w innych sprawach

* Realizacja wniosku czy też udzielenie odpowiedzi

* Prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest prawidłowe realizowanie zobowiązań biznesowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

 

Prawa przysługujące na mocy RODO

Każdej osobie przysługuje prawo:

• Wycofania zgody, na podstawie której dane są przetwarzane;

• Żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

W celu skorzystania z przysługujących praw, należy skontaktować się pisemnie, mailowo lub  telefonicznie z Administratorem.

Prawo złożenia skargi

Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Administratora, przysługuje prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie do Prezesa UODO (Informacje dotyczące zasad składania skarg: <https://uodo.gov.pl/pl/83/155>).

Odbiorcy danych

Dane mogą być udostępniane podmiotom zapewniającym poprawne działanie usług takich jak strona internetowa, czy program do wysyłania poczty e-mail.

Dane klientów oraz kontrahentów mogą być udostępnione do współpracującej kancelarii prawnej, biura rachunkowego, firmy windykacyjnej, firmy księgowej, operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.

Źródło danych i zakres udostępnianych danych

Administrator pozyskuje dane bezpośrednio od osób, których dane dotyczą.

Jednakże dane osób działających w imieniu klientów i kontrahentów mogą być przekazywane Administratorowi w treści zawieranych umów lub zleceń. Zakres takich danych to imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy oraz służbowe dane kontaktowe.

Administrator może także pozyskiwać dane z ogólnodostępnych źródeł, takich jak KRS, CEIDG czy  biała lista podatników w celu próby nawiązania współpracy lub weryfikacji danych rejestrowych klienta/kontrahenta. Zakres pozyskanych danych jest zgodny z zakresem publicznie udostępnionych w tych rejestrach informacji.

 

Czas przechowywania danych

Kategorie osób

Czas przechowywania danych

Klienci i kontrahenci

5 lat po roku zakończenia umowy, a w przypadku dochodzenia roszczeń do czasu ich zaspokojenia lub przedawnienia czasu nawiązania współpracy i  zawarcia umowy (od tego momentu dane są przetwarzane jak dane klienta). W przypadku nie nawiązania współpracy dane będą niezwłocznie usuwane, chyba że ich przechowywanie będzie miało uzasadnienie w obronie przed roszczeniami, wówczas do czasu przedawnienia tych roszczeń.

Potencjalni klienci

Do czasu nawiązania współpracy i zawarcia umowy (od tego momentu dane są przetwarzane jak dane klienta). W przypadku nie nawiązania współpracy dane będą niezwłocznie usuwane, chyba że ich przechowywanie będzie miało uzasadnienie w obronie przed roszczeniami, wówczas do czasu przedawnienia tych roszczeń.

Odbiorcy treści marketingowych

Do czasu zaprzestania przekazywania informacji marketingowych, zgłoszenia sprzeciwu na takie działanie lub wycofania zgody.

Osoby działające w imieniu klientów i kontrahentów

Dane wskazane w umowach do 5 lat po roku zakończenia umowy.

Dane związane z prowadzoną korespondencją przez okres 2 lat po otrzymaniu wiadomości. W przypadku powstania roszczeń związanych z  działaniem w imieniu klienta lub kontrahenta, do czasu ich zaspokojenia lub  przedawnienia.

 

Osoby kontaktujące się w innych sprawach

Dane związane z prowadzoną korespondencją przez okres 2 lat po otrzymaniu wiadomości.

Dobrowolność podania danych

Kategorie osób

Informacja o obowiązku lub dobrowolności podania danych

Klienci i kontrahenci

W zakresie danych potrzebnych do zawarcia i realizacji umowy, podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie uniemożliwi zrealizowanie tego działania.

Dane niezbędne do wystawienia faktury kontrahent lub klient ma obowiązek podać zgodnie z przepisami podatkowymi. Ich nie podanie uniemożliwi wystawienie faktury.

Potencjalni klienci

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania współpracy lub  przekazania oferty.

Odbiorcy treści marketingowych

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymania informacji.

Osoby działające w imieniu klientów i kontrahentów

W zakresie danych potrzebnych do zawarcia umowy, podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne. Ich niepodanie uniemożliwi zrealizowanie tego działania.

W zakresie innych danych ich podanie jest dobrowolne i nie ma wpływu na współprace z klientem lub kontrahentem.

Osoby kontaktujące się w innych sprawach

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wniosku czy też udzielania odpowiedzi

 

Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Pani/a dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji

Informacja o transferze danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

Pani/a dane mogą być/będą udostępnione do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.