Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym! Policja apeluje o rozwagę i przypomina najważniejsze przepisy
Policjanci z Częstochowy wyjaśniają przyczyny zdarzenia, do którego doszło w Blachowni na przejeździe kolejowym. Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierujący seatem ominął opuszczoną półzaporę i zderzył się z nadjeżdżającym pociągiem towarowym. Zarówno kierowca seata, jak i jego pasażer zostali zabrani do szpitala. Niestety starszy z mężczyzn zmarł. Trwa wyjaśnianie dokładnych okoliczności tego tragicznego zdarzenia.
Dzisiaj około 5.40 oficer dyżurny częstochowskiej komendy otrzymał zgłoszenie wypadku, do którego doszło w Blachowni, na przejeździe kolejowym tuż przy skrzyżowaniu ulic Konopnickiej i Kawowej. Ze wstępnych ustaleń policjantów z wydziału ruchu drogowego wynika, że kierujący seatem ibizą wjechał na tory od ulicy Konopnickiej, mimo opuszczonych półzapór, zderzając się z jadącym od Lublińca pociągiem towarowym. 46-latek jadący seatem i 33-letni pasażer tego auta zostali przewiezieni do szpitala. Niestety starszy z mężczyzn zmarł.
Na miejscu pracują policjanci, strażacy i pracownicy kolei. Trwa wyjaśnianie przyczyn i okoliczności tego zdarzenia.
Policja przypomina o najważniejszych przepisach, które kierowcy muszą pamiętać, gdy zbliżają się do przejazdu kolejowego:
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.
3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
4. W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
5. Kierujący pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 10 m, który nie może rozwinąć prędkości większej niż 6 km/h, przed wjazdem na przejazd kolejowy jest obowiązany upewnić się, czy w czasie potrzebnym na przejechanie przez ten przejazd nie nadjedzie pojazd szynowy, lub uzgodnić czas tego przejazdu z dróżnikiem kolejowym.
6. Przepisy ust. 1-4 stosuje się odpowiednio przy przejeżdżaniu przez tory tramwajowe; przepis ust. 3 pkt 3 nie dotyczy skrzyżowania lub przejazdu tramwajowego, na którym ruch jest kierowany.